. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 88473 تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 | 19:00 ب.ظ

۳٠ هزار نهال جنگلی و بیابانی در جنوب کرمان کاشته شد

جیرفت- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال در عرصه های منابع ملی هشت شهرستان جنوبی استان کاشته شد. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایرنا ، قاسم رحیمی‌نیا روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری در شهرستان عنبرآباد […]

جیرفت- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال در عرصه های منابع ملی هشت شهرستان جنوبی استان کاشته شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایرنا ، قاسم رحیمی‌نیا روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری در شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: به منظور توسعه فضای سبز، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال از انواع نهال غیرمثمر از جمله اکالیپتوس، ناترک، شب خشب و شیشه شور در هشت شهرستان جنوبی استان با حضور مسئولان و طبیعت‌دوستان غرس شد.

وی ادامه داد: با همکاری شهرداری و شورای اسلامی عنبرآباد نیز در محدوده کارخانه آسفالت ۲٠ هکتار نهال کاری انجام می شود که امروز به صورت نمادین تعدادی از این نهال ها غرس شد.

رحیمی نیا با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور و سهم ۲۰ میلیونی جنوب کرمان اضافه کرد: تاکنون یک میلیون نهال کاشت شده است.

وی با اشاره به اینکه در مراسم امروز خادمیاران آستان قدس رضوی نیز در قالب پویش «مژده بهار» همراه و همگام با منابع طبیعی نهال غرس کردند افزود: امیدواریم با همکاری مردم و نهادهای دولتی و با توجه به‌ شعار این هفته با عنوان “منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم” بتوانیم در این عزم ملی و منطقه ای برای توسعه فضای سبز که به حیات انسان مرتبط است گامی موثر برداریم.۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته درختکاری است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =