. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 88589 تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1402 | 21:36 ب.ظ

امام جمعه جیرفت: کنترل آبها و کاهش سیل با آبخیزداری انجام شود/تصاویر

امام جمعه جیرفت گفت: ضروری است برای کنترل و مهار آبها و سیل‌ها با آبخیزداری مناسب اقدامات لازم انجام شود. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در استانهایی همچون کرمان و سیستان و بلوچستان که در بیشتر فصول خشکسالی است و چند […]

امام جمعه جیرفت گفت: ضروری است برای کنترل و مهار آبها و سیل‌ها با آبخیزداری مناسب اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در استانهایی همچون کرمان و سیستان و بلوچستان که در بیشتر فصول خشکسالی است و چند روزی را دچار سیل می شود کنترل این آبها ضروری است.
وی افزود: میلیون ها متر مکعب آب در سیستان و بلوچستان وارد دریاها شده است و اگر به خوبی مدیریت شود می تواند به کاهش کمبود آب هم کمک کند.
حجت‌الاسلام تارم با تبریک هفته نیکوکاری اضافه کرد: این روزها در استان سیستان و بلوچستان سیل و آبگرفتگی گسترده رخ داده، در کمک به مردم خوب همجوار استان ما همت کنید.
وی با اشاره به اتمام انتخابات گفت: رقابت در این انتخابات خوب بود اما جای رقابت بیشتر هم وجود داشت.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: امنیت بسیار عالی بود که جا دارد از مسئولان امنیتی مختلف تشکر کنیم در شرایطی که از همه طرف تهدید به ناامنی و تهدید مردم وجود داشت این انتخابات در حد اعلای امنیت برگزار شد.
وی افزود: اقدامات هیات های اجرایی و نظارت که انتخابات را در کمال سلامت به انجام رساندند هم جای قدردانی دارد.
حجت‌الاسلام تارم اضافه کرد: به معنای این نیست که تخلفاتی در گوشه و کنار رخ نداده باشد که به شکایت ها و تخلفات هم رسیدگی می شود اما در مجموع سلامت انتخابات بسیار بالا ارزیابی می شود.
وی یادآور شد: با توجه به شرایطی که داشتیم و راهبردی که دشمن در پیش گرفته بود از نظر مشارکت هم نمره قابل قبولی گرفتیم.
امام جمعه جیرفت با اشاره به سخنان رهبری که حضور و انتخابات را یک جهاد دانسته بودند بیان کرد: در مقابل هجمه و راهبرد دشمن که می خواست مشارکت حتی به زیر ١٠ درصد برسد ملت ما در این جهاد پیروز شد.
وی افزود: میانگین مشارکت انتخابات مجلس تا امروز ۵۸ درصد بوده بنابراین، میزان آمار کسانیکه نسبت به ادوار گذشته شرکت نکردند ۱۸ درصد است که آن هم به معنای مخالفت با نظام نیست بلکه مرددینی بوده‌اند که ما نتوانسته‌ایم آنها را اقناع کنیم.
حجت‌الاسلام تارم تاکید کرد: البته برای مسئولان و نظام هشدار است تا اقدامات خود را بررسی کنند که به عنوان مثال در جهاد تبیین که از موکدات رهبر معظم انقلاب بوده چقدر تلاش کرده و موفق بوده‌ایم.
وی در بخشی از خطبه‌ با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: باید در حفظ جنگلها و توسعه و گسترش درخت و پوشش گیاهی کمک کنیم.
حجت الاسلام تارم با اشاره به نزدیکی ماه محرم و هفته غبارروبی مساجد اظهار کرد: با غبارروبی، مساجد را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

تصاویر : خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نه =