. سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 90516 تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 | 22:33 ب.ظ

مدیرکل ثبت اسناد در دیدار با استاندار کرمان خواستار شد؛

فرمانداران به عنوان فرمانده قرارگاه حدنگاری ایفای نقش کنند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان ضمن ارائه گزارش وضعیت حدنگاری، با اشاره به فراقوه‌ای بودن حدنگاری و هویت‌بخشی به اراضی و املاک، خواستار طرح موضوع در شورای توسعه استان و حضور فعال‌تر فرمانداران در شهرستان‌ها به عنوان فرمانده قرارگاه حدنگاری شد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط […]

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان ضمن ارائه گزارش وضعیت حدنگاری، با اشاره به فراقوه‌ای بودن حدنگاری و هویت‌بخشی به اراضی و املاک، خواستار طرح موضوع در شورای توسعه استان و حضور فعال‌تر فرمانداران در شهرستان‌ها به عنوان فرمانده قرارگاه حدنگاری شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، ظهر امروز دیدار استاندار و سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با هدف بررسی موانع حدنگاری و چاره‌اندیشی جهت حل مسائل و مشکلات این حوزه برگزار شد.

هاشمی با اشاره به عقب‌ماندگی سنواتی در برخی حوزه‌ها گفت: با توجه به ماهیت حدنگاری و صدور اسناد مالکیت، دستگاه‌های مختلفی در این امر دخیل و اثرگذار هستند و سامان یافتن حدنگاری منوط به تعامل همگانی با ادارات ثبت اسناد و املاک است.

او افزود: با تعامل و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، تا این لحظه برای ۹۹/۷ درصد از اراضی ملی سند مالکیت حدنگار صادر نموده‌ایم اما سایر دستگاه‌ها در زمینه معرفی املاک و ارائه مستندات جهت صدور اسناد مالکیت نیاز به همراهی بیشتری دارند که پیشنهاد می‌شود در اختصاص بودجه به دستگاه‌هایی که اموال غیرمنقول خود را مستندسازی ننموده‌اند، تجدیدنظر صورت گیرد.

عضو شورای قضایی استان کرمان ضمن اشاره به میزان اراضی رفع تداخل شده استان و انعقاد قرارداد با شرکت‌های مشاور جهت کاهش هزینه‌های کشاورزان و حذف مراجعات حضوری تصریح کرد: اهتمام مجموعه ثبت اسناد و املاک کاهش بار مالی شهروندان است در حالیکه افزایش هزینه‌ها توسط برخی دستگاه‌ها، موجب عدم استقبال مردم جهت أخذ سند مالکیت گردیده است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در خاتمه ضمن تاکید بر نقش فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تحقق شعار سال و جهش تولید، حدنگاری را زمینه‌ساز توسعه اقتصادی دانست و تصریح کرد: شورای توسعه استان و شورای اداری می‌تواند زمینه را برای اتمام حدنگاری که مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری و ریاست جمهور قرار دارد، فراهم نماید و از این رو به تمامی فرمانداران شهرستان‌ها ابلاغ می‌کنیم تا برنامه‌ریزی های لازم را با ادارات ثبت اسناد و املاک جهت رفع موانع صدور اسناد داشته باشند و کلیه دستگاه‌های اجرایی را پای کار حدنگاری بیاورند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهار =