. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 33373 تاریخ انتشار : یکشنبه 27 آبان 1397 | 18:39 ب.ظ

از اهدای خشت های طلا جهت ساخت گنبد امام حسین (ع) تا راه اندازی سه موکب در کربلای معلی

  به گزارش کنارصندل، چند سالی است که بحث ساخت گنبد مطهر امام حسین (ع) توفیق آن نصیب مردم با کرامت استان کرمان شده است و مردم شهرستان جیرفت که به شهر دارالولایه شهرت دارند در این امر خدا پسندانه شریک هستند و پیاده روی اربعین که امروز به عزت مسلمانان تبدیل شده تعدادی زیادی […]

 

به گزارش کنارصندل، چند سالی است که بحث ساخت گنبد مطهر امام حسین (ع) توفیق آن نصیب مردم با کرامت استان کرمان شده است و مردم شهرستان جیرفت که به شهر دارالولایه شهرت دارند در این امر خدا پسندانه شریک هستند و پیاده روی اربعین که امروز به عزت مسلمانان تبدیل شده تعدادی زیادی از مردمان این متطقه در این راهپیمایی عظیم شرکت می کنند و علاوه ب آن با کمک مردم ولایت مدار شهرستان جیرفت امسال سه موکب تحت عنوان دارالولایه و مدینه الزهرا و الزهرا به زائران اباعبدالله الحسین خدمت رسانی کردند.

حسین جوهری مسئول عتبات عالیات شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار کنارصندل گفت: کمک های قابل توجه برای ساخت عتبات عالیات در شهرستان جیرفت جمع آوری شده است.

وی گفت: بیشتر کمک ها در سطح شهرستان جمع آوری شده از طرف خانوده شهدا و فرهنگیان جمع آوری شده است و ما هنوز راضی نیستم.

جوهری گفت: راه اندازی موکب در ایام اربعین در کربلای معلی از سال ۹۵ راه اندازی شده است که همگی با کمک مردم خیر شهرستان جیرفت جمع آوری شده است .

رئیس عتبات عالیات شهرستان جیرفت گفت: تمام کمک مردمی شهرستان جیرفت برای ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) سند صادر شده است و ثبت سیستم می باشد.

جوهری گفت: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۱۱۲ خشت کامل ۲۶ نیم و ۸۰ عدد ربع خشت و ۷۵۲ گرم طلا در شهرستان جیرفت برای ساخت گنبد اهدا شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه خادمین موکب ها از رزمندگان دفاع مقدس و بسیجی ها هستند که با هزینه خود به کربلای معلی مشرف شدند.

وی گفت: امسال شهرستان جیرفت در کربلای معلی سه موکب داشت.

جوهری خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی خیلی خوبی در موکب دارالولایه امسال انجام شد.

وی در ادامه گفت: موکب مدینه الزهرا شهرستان جیرفت حدود ۱۰۰۰ نفر روزانه اسکان داشتند و هروعده ۲۰۰۰ پرس غدا پخته می شد.

جوهری گفت: موکب الزهرا برای اولین بار نیز خدمات خوبی در کربلای معلی انجام داده است و مردم جیرفت امسال سنگ تمام گذاشتند.

جوهری در پایان سخنان خود از همه مردم شهرستان جیرفت که برای این امر خیر همکاری داشتند تقدیر و تشکر کردند.

حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت در این خصوص گفت: از این که مردم شهرستان جیرفت در امر ساخت گنبد مطهر امام حسین (ع) و موکب دارها در ایام اربعین فعال هستند یک توفیق الهی است.

وی گفت: مردم هر ماه یک مبلغی برای خرید خشت کنار بگذارند که بنام خودشان ثبت و در گنبد کار می شود.

امام جمعه جیرفت گفت: از همه رسانه هل می خواهم با تبلیغ خوب در این امر خدا پسندانه شریک باشند.

سعادف فر در پایان گفت: این افتخار نصیب هر کسی نمی شود و از تمام‌ شما که در راستای تبلیغ معارف اسلامی تلاش می کنید تقدیر و تشکر می کنم.

گزارش از: فاطمه اسکندری نسب

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 17 =