. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 33945 تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 | 11:48 ق.ظ

کمالی پور:

امام جمعه جیرفت اسناد مربوط اظهارات خود علیه نمایندگان را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کند/ دادسرای ویژه روحانیت ورود کند

نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: امام جمعه جیرفت اسناد مربوط به ورود نمایندگان با پول شبهه‌ناکِ اعدامی‌ها به مجلس را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کند در غیر اینصورت لازم است که دادسرای ویژه روحانیت با امام جمعه جیرفت برخورد شدیدی داشته باشد. شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲ یحیی کمالی پور در میزگرد بررسی […]

نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: امام جمعه جیرفت اسناد مربوط به ورود نمایندگان با پول شبهه‌ناکِ اعدامی‌ها به مجلس را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کند در غیر اینصورت لازم است که دادسرای ویژه روحانیت با امام جمعه جیرفت برخورد شدیدی داشته باشد.

شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲

یحیی کمالی پور در میزگرد بررسی آسیب های اجتماعی مرتبط با کودکان

یحیی کمالی پور در گفت‌‍وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات توهین‌آمیز امام جمعه شهر جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه پیرامون مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در خانه ملت، اظهار داشت: به عنوان نماینده مردم آن منطقه از ساحت همه امنای خانه ملت، به لحاظ اینکه بیانات امام جمعه جیرفت، خواست مردم شهر ما نبوده، طلب حلالیت می‌کنم و پوزش می‌طلبم.

 

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به عنوان یک بسیجی مقلد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که از سن ۱۳ سالگی در میدان عمل در دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب پایبندی خود را اثبات کرده‌ام و ۲ سال بعد از اسارت به سن تکلیف رسیده‌ام، برای حفظ حرمت جایگاه مقدس نماز جمعه و نهاد امامت جمعه وظیفه دارم که مواردی را مطرح کنم.

 

سخن بزرگان در خصوص جایگاه مجلس و نمایندگان از یادها نمی‌رود

 

وی افزود: قطعا کسی سخن بزرگان در خصوص جایگاه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در خانه ملت را از یاد نخواهد برد که امام خمینی (ره) فرمودند، “مجلس در راس امور است” و در تعبیری دیگر فرمودند “نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند”.

 

کمالی‌پور با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به نمایندگان ده‌ها تعبیر دیگر را نیز بیان داشته‌اند، ادامه داد: همچنان نیز این حمایت از جایگاه مجلس شورای اسلامی نیز وجود دارد، علی‌رغم همه تاکیداتی که بر اهمیت جایگاه نمایندگان وجود داشته و دارد، متاسفانه هر از چند گاهی شاهد هستیم که هجمه‌هایی علیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اطراف و اکناف شکل می‌گیرد.

 

جایگاه نمایندگان مجلس در دفاع از حقوق ملت در قانون اساسی مشخص است

 

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون اساسی به عنوان مترقی‌ترین قانون، جایگاه مجلس را مشخص کرده است، گفت: در قانون اساسی تصریح شده که نمایندگان مجلس در دفاع از حقوق ملت و در راستای وظایف نمایندگی خود حق دارند هر حرفی را بزنند و قابل مجازات هم نیستند و نیاز به پاسخگویی ندارند.

 

وی افزود: در شرایطی که کشور نیاز به وحدت و انسجام دارد و در شرایطی که مشکلات عدیده اقتصادی و اشتغال در کشور وجود دارد، عده‌ای به دنبال پاشیدن بذر اختلاف، نفاق، بدبینی، یأس و ناامیدی در بین مردم هستند که این اقدام، گناه بزرگی است و همه مسئولین نظام وظیفه دارند در مقابل این موضوع بایستند و به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند.

 

شورای نگهبان با دقت نظر صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کند

 

کمالی‌پور با بیان اینکه هر کسی که به عنوان نماینده مردم انتخاب می شود، از فیلتر مقررات سخت گیرانه‌ای که برای تعیین و انتخاب نمایندگان در نظر گرفته شده، عبور کرده است، اظهار داشت: در مورد هر کاندیدای حضور در انتخابات مجلس از مراجع چهارگانه استعلام گرفته می‌شود و ده‌ها شرط دیگر را باید داشته باشد تا شورای نگهبان کاندیدا را تایید صلاحیت کند و به راحتی از این قضایا نمی‌گذرد و با دقت نظر اعلام نظر می‌کند.

 

امام جمعه جیرفت به شورای نگهبان و اراده ملت ایراد گرفته است

 

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام جمعه محترم جیرفت در بیانی کلی، مجموع نمایندگان مجلس را زیر سوال برده است، بیان کرد: اگر ایشان به جایگاه شورای نگهبان که نمایندگان را تایید صلاحیت کرده‌اند، ایراد دارد، جای تامل است.

 

وی افزود: اگر امام جمعه جیرفت به انتخاب‌کنندگان که مردم هستند ایراد دارد باید متوجه باشد که اراده مردم در انتخابات متبلور می‌شود.

 

شورای نگهبان و اراده مردم جزئی از ارکان اساسی و تاثیرگذار نظام هستند

 

کمالی پور ادامه داد: هر دو رکن شورای نگهبان و اراده مردم جزئی از ارکان اساسی و تاثیرگذار این نظام هستند که باید به آن‌ها توجه شود و کسی حق ندارد از تریبون رسمی کشور، این دو رکن مهم را زیر سوال ببرد.

 

امام جمعه جیرفت اسناد مربوط به ورود نمایندگان با پول شبهه‌ناکِ اعدامی‌ها به مجلس را به مراجع ذی صلاح ارائه کند

 

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امام جمعه جیرفت گفته، “عده‌ای از نمایندگان با پول شبهه‌ناکِ اعدامی‌ها به مجلس وارد می‌شوند”، گفت: موضع من به عنوان نماینده حوزه انتخابیه‌ای که امام جمعه‌اش چنین سخنانی را بیان کرده، این است که اگر ایشان شخص خاصی را مورد نظر دارند، اسناد، مدارک و ادله محکمه پسند را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کند ولی حق ندارد این موارد را به جایگاه نماز جمعه و تریبون رسمی نماز جمعه بکشاند.

 

امام جمعه جیرفت گفته، “عده‌ای از نمایندگان با پول شبهه‌ناکِ اعدامی‌ها به مجلس وارد می‌شوند”، موضع من به عنوان نماینده حوزه انتخابیه‌ای که امام جمعه‌اش چنین سخنانی را بیان کرده، این است که اگر ایشان شخص خاصی را مورد نظر دارند، اسناد، مدارک و ادله محکمه پسند را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کند ولی حق ندارد این موارد را به جایگاه نماز جمعه و تریبون رسمی نماز جمعه بکشاند

کمالی‌پور با بیان اینکه شرح وظایفی که برای امام جمعه شهر تعریف شده، کاملا مشخص است، اظهار داشت: تاخت و تاز علیه دیگران وظیفه هیچ امام جمعه‌ای نیست و کمتر دیده شده که ائمه جمعه محترم به این مسائل ورود کنند.

 

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه امام جمعه جیرفت به یک نهاد برخواسته از خواست مردم، خدشه وارد کرده است، از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان درخواست دارم تا سخنان امام جمعه جیرفت را واکاوی کنند و چنانچه نماینده‌ای با چنین مشخصه‌ای وجود داشته باشد، بررسی و برخورد کنند تا به مردم معرفی شود.

 

دادسرای ویژه روحانیت در صورت عدم اثبات اظهارات امام جمعه جیرفت با وی برخورد کند

 

وی افزود: اگر اظهارات امام جمعه جیرفت درست نبود، از شورای سیاستگذاری ائمه محترم جمعه و دادسرای ویژه روحانیت درخواست داریم که به شدت با ایشان برخورد کنند تا ثابت شود در نظام مقدس جمهوری اسلامی که تحت زعامت ولایت مطلقه فقیه اداره می شود، همه افراد در برابر قانون برابر هستند.

 

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: همه مردم برابر قانون اساسی در برابر قانون یکسان هستند و باید با افراد خاطی برخورد شود تا کسی فکر نکند که در این نظام پاسخگوی رفتار، گفتار و اعمال خود نیست.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

نظرات بینندگان:

  1. ناشناس گفت:

    به کمالی پور بگن که تو ایراد نگیر تمام قوماتو ورداشتی کردی مدیر همش پارتی بازی باند بازی

  2. ناشناس گفت:

    آقای نماینده جنابعالی هم جز همان کسانی هستی که شورای نگهبان تائیدت نکرد ولی چجوری رفتی بعدش الله اعلم، مطمئنا با این توهینت به ساحت ائمه جمعه دیگه هر واسطه هم بیاری شورای نگهبان امثال تو تائید نکنه

  3. ناشناس گفت:

    از کی تا حالا نماینده واسه ائمه جمعه زیر نظر ولی فقیه تعیین تکلیف می کند چی بگه چی نگه

  4. ناشناس گفت:

    جناب نماینده چرا به خودشون گرفتن منظور امام جمعه کس دیگری بوده شما بخودت شک داری؟!

  5. ناشناس گفت:

    متاسفانه این اولین باری نیست که برخی از ائمه جمعه این گونه سخن گفته و با رفتارهای حق به جانب و حاکم شرع نامیدن خودشون تو هرکاری که حتی هیچ تخصصی ندارن اظهار نظر کرده و مشکلاتی برای مردم ایجاد میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 11 =