. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 33951 تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 | 18:01 ب.ظ

جشن روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت برگزار شد / تصاویر

به گزارش کنارصندل، صبح امروز به مناسبت شانزدهم آذر ماه مراسم جشن دانشجو با حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در این دانشگاه برگزار گردید. دکتر اسماعیل اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ضمن تبریک و گرامیداشت شانزدهم آذر ماه روز دانشجو در این مراسم بیان داشت: خدا را شکر می کنم به […]

به گزارش کنارصندل، صبح امروز به مناسبت شانزدهم آذر ماه مراسم جشن دانشجو با حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در این دانشگاه برگزار گردید.

دکتر اسماعیل اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ضمن تبریک و گرامیداشت شانزدهم آذر ماه روز دانشجو در این مراسم بیان داشت: خدا را شکر می کنم به پاس نعمات بی کرانی که به ماعطا نموده است و بخاطر اینکه امروز ما به عنوان یک نسل فرهیخته و خاص بتوانیم در جامعه تلاش بکنیم و گره ای از مشکلات مملکت را بکشاییم.

دکتر اسلامی با اشاره به شهدای شانزدهم آذر و شهدای دیگر بیان داشت: امنیت خود را مدیون این شهدا هستیم.

وی گفت: باعث افتخار است که امروز به عنوان روز دانشجو در بین شما دانشجویان عزیز هستم و این روز بزرگ در تاریخ فرهنگی و اجتماعی کشور ما می باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در ادامه گفت: در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ و حمله به دانشکده فنی دانشگاه تهران تعداد زیادی مجروح شدند و سه نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند.

اسلامی افزود: شانزدهم آذر در واقع روز استکبار ستیزی می باشد که توسط دانشجویان کلید خورد و حضور آمریکایی ها در ایران و در هر زمانی، غارت اموال و دارایی های این مملکت را در پی دارد.

وی در ادامه گفت : دانشجو یعنی مطالبه گر و عدالت خواهی و مقام این قشر فرهیخته خیلی بالا است و باید به مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اطلاع کامل داشته باشد.

وی افزود: مملکت به دانشجو مطالبه گر و استکبار ستیز نیاز دارد که همیشه گره گشا بوده است .

اسلامی گفت: امروز دشمن به دنبال تسخیر اذهان دانشجو ها می باشد و باید دانشجویان، اهل تحلیل مسائل روز باشند و نباید سیاست زده باشند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه محیطی آرام برای تبلور افکار دانشجویان می باشد.

اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی گفت :امروز همه درگیر آن هستم و باید دانشجویان به دنبال راهکار در این خصوص باشند.

حجت الاسلام فرهاد اسفدیاری نماینده دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد در این مراسم گفت: برج ها در هر کشوری نماد آن کشور هستند که عموما جلسات مهم آن کشور در آن برج ها برگزار می گردد که به برخی از این برج ها در این کشورها اشاره کرد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی که از استارت آن از یک برج کوتاه در سال ۱۳۵۰ زده اند گفت: ما همه مدیون خون پاک شهیدان هستیم و باید به آرمان های انقلاب پایبند باشیم.

وی افزود: این انقلاب شهیدان زیادی داده است و این انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده است و شهیدان در زیر شکنجه های زیادی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام فرهاد اسفندیاری در آخر افزود: شهیدان برای این جان خود را از دست داده اند که یک وجب از این آب و خاک به یغما نرود.

گزارش از: فاطمه اسکندری نسب

نظرات بینندگان:

  1. یک دانشجو گفت:

    بیشتر شباهت به سیرک روز دانشجو میدهد تا جشن روز دانشجو
    ۱۶ آذر و روز دانشجو خیلی فراتر از این بی مزه بازیاست
    و از مدیران دانشگاه ازاد جیرفت بیشتر از این هم توقع نمیره
    سال ۱۳۹۸ ولی مدیرات مال سال۱۳۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پانزده =