. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 34030 تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آذر 1397 | 07:05 ق.ظ

نیروی انتظامی شهرستان جیرفت برای پاسخگویی، به میان مردم آمد / تصاویر

به گزارش کنارصندل، ترویج فرهنگ پاسخگویی در جامعه به شفاف سازی منجر می شود. تناسب اختیار و مسئولیت یک اصل بدیهی و شناخته شده در جوامع مختلف است. لزوم پاسخگویی مسئولان به مردم در حیطه وظایف محوله قانونی از جمله تکالیف تعهدآور در هنگام پذیرش و تصدی مسئولیت هاست. مسئولان ضمن پاسخگویی به مراجع قانونی […]

به گزارش کنارصندل، ترویج فرهنگ پاسخگویی در جامعه به شفاف سازی منجر می شود. تناسب اختیار و مسئولیت یک اصل بدیهی و شناخته شده در جوامع مختلف است.

لزوم پاسخگویی مسئولان به مردم در حیطه وظایف محوله قانونی از جمله تکالیف تعهدآور در هنگام پذیرش و تصدی مسئولیت هاست.

مسئولان ضمن پاسخگویی به مراجع قانونی مربوطه باید پاسخگوی عامه مردم نیز باشند، و پاسخگویی به مردم نوعی اعتماد سازی، شفاف سازی، تقویت حس مسئولیت پذیری، رضایتمندی و مواردی از این دست را در جامعه به همراه دارد.

فرهنگ پاسخگویی و شفاف سازی باید در تمامی حوزه ها باید در مملکت نهادینه شود.

در همین راستا عصر امروز یکشنبه جلسه ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت به همراه معاونین و رؤسای پلیس های تخصصی با مردم در چهاراه فرمانداری جیرفت برگزار و به سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه انتظامی رسیدگی شد و این رضایت مندی شهروندان جیرفتی را در پی داشته است و امیداریم در سایر نهادها و ادارات نیر این فرهنگ حسنه پاسخگویی ترویج یابد تا بین مردم و مسئولان فاصله ایجاد نشود

سرهنگ رضا محمدرضایی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جیرفت در این خصوص در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: با توجه به اینکه ستاد فرماندهی شهرستان و در ورودی شهر قرار دارد و تا مرکز شهر فاصله دارد تصمیم گرفتیم در مرکز شهر با فرماندهان پلیس تخصصی پاسخگویی مسائل مربوطه باشیم و این را وظیفه خود می دانیم.

فرمانده نیروی انتطامی شهرستان جیرفت در ادامه خاطرنشان کرد: شروع این جلسه پاسخگویی در مرکز شهر چهاراه فرمانداری بود و تا آخرین نفری که حضور داشت همکاران اینجانب در پلیس تخصصی پاسخگوی مراجعه کنندگان بودند.

سرهنگ محمدرضایی گفت: این جلسات هر هفته برگزار می گردد و پایدار می باشد و هفته های بعد در نقاط دیگر شهرستان پاسخگویی مردم عزیز هستیم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر پاسخگو بودن همه مسئولان بیان داشت: امیدواریم سایر مسئولان شهرستان نیز چنین برنامه ای داشته باشند.

گزارش و تصاویر از: فاطمه اسکندری نسب

نظرات بینندگان:

  1. ناشناس گفت:

    اینجور طرحی در کرمان نیروی انتظامی اجرا می کرد با این تفاوت که فرماندهان در مساجد محلات مختلف حاضر می شدند و پرسش و پاسخ انجام می شد و از نظرات مردم هم استفاده می کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =