. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 34677 تاریخ انتشار : دوشنبه 24 دی 1397 | 06:50 ق.ظ

به همت کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت

همایش ازدواج سالم و پایدار در جیرفت برگزار شد

به گزارش کنارصندل، به همت و تلاش سرکار خانم لیلا اقتداری کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت جیرفت ، روز یکشنبه ۲۳دیماه ۹۷ همایش ازدواج سالم و پایدار با حضور مهمان ویژه حاج آقا انجم روز ریاست محترم حوزه قضایی شهرستان جیرفت، حجه الاسلام حاج آقا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در دانشگاه، مهندس محمودی رئیس مرکز […]

به گزارش کنارصندل، به همت و تلاش سرکار خانم لیلا اقتداری کارشناس مسئول بهداشت خانواده مرکز بهداشت جیرفت ، روز یکشنبه ۲۳دیماه ۹۷ همایش ازدواج سالم و پایدار با حضور مهمان ویژه حاج آقا انجم روز ریاست محترم حوزه قضایی شهرستان جیرفت، حجه الاسلام حاج آقا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در دانشگاه، مهندس محمودی رئیس مرکز بهداشت ،آقای محمدی کارشناس روانشناسی مرکز مشاوره ازدواج، در محل سالن سلامت مرکز بهداشت جیرفت برگزار شد.

 

در این مراسم که سرکار خانم مهندس برخوری معاون‌ فنی مرکز بهداشت،تعداد چشمگیری زوج جوان حضور داشتند، مهندس محمودی در سخنانی هدف از مشارکت در این همایش را کمک به فرهنگ سازی ازدواج سالم و نهادینه کردن این مقوله در جامعه بر شمرد.

 

رئیس مرکز بهداشت در این همایش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری برنامه ای با موضوع ازدواج گفت: ازدواج مهمترین رویداد زندگی یک فرد است و باید برای انتخاب همسر و زندگی مشترک با برنامه ریزی دقیق و منظم و عاقلانه تصمیم گرفت.

 

حجه الاسلام شاهرخی در این مراسم، مقوله انتخاب را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: باید جوانان در انتخاب همسر با دقت بسیار بالا وارد زندگی مشترک شوند زیرا کسی که تا آخرین لحظه زندگی با انسان می ماند همسر است. حاج آقا شاهرخی ضمن بیان معیارهای انتخاب صحیح شریک زندگی به جوانان توصیه کرد قدر لحظات جوانی را بدانید و از زندگی لذت ببرید و با آگاهی کامل همسر خود را انتخاب کنید.

 

در این همایش آقای انجم روز ریاست محترم حوزه قضای شهرستان با تشکر از مهندس محمودی رئیس مرکز بهداشت بابت دعوتش در این جلسه ایشان با حدیثی از علی( ع) انتخاب همسر را از مهمترین تصمیمات فرد در زندگی دانست، زیرا می تواند آینده فرد را رقم بزند.

 

وی : تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی و تلاش و کوشش نیازمند است. جوان باید بر اساس معیارهای اصولی، منطقی همسر آینده خود را شناسایی و انتخاب نماید و آنگاه به انجام پیوند زناشویی اقدام کند. بصورت کلی اصالت خانوادگی به عنوان اساسی‌ترین معیار انتخاب همسر شناخته می‌شود. ایمان، اخلاق نیکو و روان سالم، و تناسب زوجین در ویژگی‌های ظاهری، سنی، تحصیلی، فرهنگی، تربیتی و اعتقادی از موارد اساسی در انتخاب همسر است هر یک از زوجین باید با دید باز اقدام به تشکیل خانواده نمایند.بلکه ازدواج زمانی موفق خواهد بود که با هدف تشکیل خانواده و تعالی روحی زوجین در نظر گرفته شود. با وجودی که والدین در راهنمایی جوانان در انتخاب همسر نقش تعیین کننده‌دارند.ایشان با توضیح اینکه امروزه دادگاهی نداریم که در ماه در یک شهرستان تقریبا”کوچک حدودا” ۱۰۰ الی ۱۵۰ تا ۲۰۰ پرونده اختلافی وارد آن نشود.

ریاست حوزه قضایی به چند عامل برای یک ازدواج موفق اشاره نمود. یکی از این عوامل مشاوره دانست که می شود با حضور در مساجد که ریشه های اعتقادی ما است استفاده شود.

 

ریاست دادگستری صلاح ندانست وقایع تلخی را که در دادگاه پیش می آید برای عزیزان حضار بگوید.ایشان ۹۵درصد کسانیکه به دادگاه در جهت مشکلات خانوادگی،هم مشکلات اجتماعی مراجع می کنند اهل مسجد نیستند.

ایشان قدم اول در انتخاب همسر مناسب، تناسب فرهنگی بین خانواده‌ها دانست.

 

رئیس دادگستری گفت: در جامعه فعلی ما، متاسفانه کم نیستند افرادی که در دادگاها سرگردان همین بد خلقی های هستند.گاه دیده می‌شود که مردها به دنبال ازدواج با دختر خانواده‌ای هستند که از امکانات مالی بالایی برخوردار باشد؛ به تصور اینکه از این ازدواج به عنوان سکوی پرتاب استفاده کنند. در واقع، افراد با این اقدامات خود را در پشت نقابی قرار می‌دهند تا به موقعیت ایده‌آل برسند؛ در حالی که راهی نامناسب را انتخاب کرده‌اند. پس باید توجه داشت به دست خودمان بنای یک ازدواج اشتباه و نامناسب را نگذاریم.

 

انجم روز اظهار نمود:توجه به سطح اجتماعی و اقتصادی تقریبا یکسان اولین گام برای یک ازدواج سالم و موفق است. گاه افراد به حاشیه شخصیتی طرف مقابل توجه می‌کنند و از ذات وجودی شخصیت او غافل می‌مانند؛ به عنوان مثال وقتی از شخصی می‌پرسیم علت انتخاب شما چه بوده، می‌گوید به دلیل اینکه فلان مدرک و فلان مقام را دارد یا خانواده‌اش دارای موقعیت اجتماعی خاصی هستند؛ در حالی که باید به خصوصیات شخصیتی و واقعی فرد توجه کرد و نوع رفتار و نگرش او را به زندگی سنجید. موقعیت اجتماعی مناسب هرگز شرط ازدواج موفق نخواهد بود. چه بسا افرادی با موقعیت‌های بالای اجتماعی، در برخورد با خانواده و در روابط شخصی خود دچار اختلال هستند.

 

این مقام محترم خاطر نشان کردند : تناسب اعتقادی و مذهبی بین دختر وپسری که با هم ازدواج می‌کنند بسیار مهم است؛این همرزم شهدا آزاده قهرمان درپایان سخنان خود در آموزه دینی راستگویی را خیر دنیا و آخرت دانسته، و تأکید بر لا تکذبو(دروغ نگویید)را در زندگی به حاضران یادآور شد.

در پایان توسط مسئولین به افرادی که در آموزش زوجهای جوان نقش آموزشی خوب زندگی کردن را دارند هدایایی داده شد.

نظرات بینندگان:

  1. Shell Shockers گفت:

    Hello would you mind letting me know which webhost you’re utilizing?
    I’ve loaded your blog in 3 completely different web browsers and I must say this blog loads a lot faster then most.
    Can you recommend a good internet hosting provider at
    a fair price? Thanks a lot, I appreciate it!

  2. browser games گفت:

    Thanks in support of sharing such a good thinking, paragraph is fastidious, thats why i have read it
    fully

  3. tarzan x asianshannon johnson refereefemdom persia
    lynnSigapor pussyPragnant girl rapesuny leon fingringcaren caanescolar flaite gayamera squirtNaruto parodiajordan james
    completetanzania sex forPetietrmasturbacion lenceria blancasexoo anal cartooWife cazzi grossi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + ده =