. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 39986 تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 | 13:30 ب.ظ

اولین کتاب درسی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نویسندگی خانم دکتر فاطمه سیدی رونمایی شد

به گزارش کنارصندل، با حضور مسئولان اولین کتاب درسی با آرم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نام آناتومی عمومی به نویسندگی خانم دکتر فاطمه سیدی رونمایی شد نویسنده کتاب آناتومی عمومی در این آئین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، گفت: قریب ۲ سال جهت تالیف این کتاب وقت صرف کردم و امروز شاهد چاپ و […]

به گزارش کنارصندل، با حضور مسئولان اولین کتاب درسی با آرم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نام آناتومی عمومی به نویسندگی خانم دکتر فاطمه سیدی رونمایی شد

نویسنده کتاب آناتومی عمومی در این آئین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، گفت: قریب ۲ سال جهت تالیف این کتاب وقت صرف کردم و امروز شاهد چاپ و انتشار کتاب آناتومی هستیم.

خانم دکتر فاطمه سیدی ایده تالیف کتاب آناتومی عمومی را ثقیل بودن و بروز نبودن کتاب های اناتومی موجود در بازار برشمرد و اظهار داشت: آناتومی یکی از سنگین ترین دروس در رشته های علوم پزشکی است که با اندکی خلاقیت در شیوه تدریس و نگارش کتاب می توان آن را به یکی از شیرین ترین دروس تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وجوه تمایز این کتاب با آناتومی های موجود سادگی و شیوایی مطالب در این کتاب است لذا به منظور دقت بیشتر خواننده تمام نکات مهم به صورت درشت نشان داده شده اند که در پایان هر بخش با مراجعه به این نکات، مطالب مرور کلی خواهند شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: در پایان هر فصل سه نمونه سوال تستی، تشریحی و نام گذاری اشکال قرار داده شده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که درک آناتومی بدون استفاده از اشکال کار مشکلی است لذا دانشجو در اکثر موارد مجبور است علاوه بر کتاب درسی از یک اطلس آناتومی نیز استفاده کند، این کار علاوه بر اینکه باعث می شود دانشجو یک هزینه اضافی پرداخت کند گاهی اوقات ساعت ها وقت از دانشجو جهت پیدا کردن اشکال مرتبط با موضوع گرفته می شود و از آن گذشته مطالب دور اشکال فراتر از علم یک دانشجوی عمومی است که این موضوع یادگیری مطلب را مشکل می کند.

نویسنده کتاب آناتومی عمومی ادامه داد: یکی از راه کارهای به کار گرفته شده در این کتاب تنوع بسیار زیاد اشکال و حذف تمام مطالب اضافی دور شکل است.وی بیان کرد: با توجه به اینکه فقط چند روز از چاپ این کتاب می گذرد اما از دانشگاه های دولتی کرمان، هرمزگان، یاسوج، فسا، کاشان و بم و همچنین از دانشگا ه های آزاد کرمان و زرند نیز سفارش کتاب داشتیم.

دکتر سیدی به تحریم ها، نوسانات ارز و افزایش کاغذ و هزینه های چاپ اشاره کرد و گفت: این مسایل باعث افزایش قیمت نهایی کتاب شده که این موضوع بر قیمت کتاب تاثیر می گذارد.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم نگارش این کتاب بتواند مورد عنایت اساتید گرانقدر و دانشجویان عزیز قرار گیرد و مسیر آموختن را تسهیل نماید.

نظرات بینندگان:

  1. sarmad گفت:

    درود بر خانم سیدی -یادش بخیر چه افرادی از خود شهر دانشگاه شدن دانشکده ی پرستاری را به سخره گرفتند-اما امروز میبینیم بعد از۱۰سال اولین گروه پزشکیش با افتخار تخصص قبول شدند و هر روز شاهد پیشرفت جنوب کرمان در زمینه های پزشکی هستیم-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − شش =