. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 55980 تاریخ انتشار : جمعه 2 اردیبهشت 1401 | 13:50 ب.ظ

امام جمعه عنبرآباد: بعد از دو سال به‌خاطر شرایط کرونا، امسال روز قدس همه به میدان خواهیم آمد

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام‌جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: کاهش تقید و تعهد به دین و ارزش های دینی، پدیدار شدن آثار لقمه حرام در زندگی است و همین مال حرام، جریان عاشورا و شهادت امام معصوم را رقم […]

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام‌جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: کاهش تقید و تعهد به دین و ارزش های دینی، پدیدار شدن آثار لقمه حرام در زندگی است و همین مال حرام، جریان عاشورا و شهادت امام معصوم را رقم زد.

وی با اشاره به حدیثی در باب مضرات لقمه حرام در دنیا افزود: طبق حدیثی، کسب و درآمد از راه فریب کاری و حقه بازی، درآمد از راه ربا خواری و کسب از راه خیانت کردن و دزدی و سرقت کردن، باعث می شود زکات، انفاق، حج و عمره و کارهای نیک انسان مقبول واقع نشود.

ایشان با اشاره به لیالی قدر گفت: شب قدر، ملائکه بر امام زمان علیه السلام نازل می شوند، شب قدر شب بندگی خداوند است و در این شب شیاطین در غل و زنجیر می افتند لذا باید امشب را قدر دانست و باید انسان با بیدار ماندان غفلت ها را از خود بزداید و معنویت را در وجود خود قرار دهد تا یکسال عمر خود را به بهترین نحو رقم بزند.

ایشان با اشاره به هتک حرمت و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد گفت: این اولین‌بار نیست که اهانت به قرآن با قرآن‌سوزی در کشور سوئد و کشورهای غربی به بهانه آزادی بیان اتفاق می‌افتد و غربی‌ها و تندروهای نژادپرست و ضد مذهب کشورهای غربی با صحنه‌گردانی پنهان صهیونیسم جهانی و با میدان‌داری مشتی عناصر افراطی و فضاسازی رسانه‌ای امپراتوری رسانه‌ای غرب و انفعال و سکوت و حتی حمایت دولت‌های غربی به‌دنبال حساسیت‌زدایی مسلمانان در صیانت از ساحت مقدسات خود هستند.

وی افزود: نور اسلام در غرب درحال گسترش است و آن‌ها خیال می‌کنند که با این طراح‌ها می‌توانند جلوی گسترش اسلام را بگیرند ولی همه زمامداران غربی، رشد سریع اسلام‌گرایی در سرزمین‌هایشان را می‌بینندو این‌موضوع، آن‌ها را آشفته و نگران کرده‌است.

وی افزود: این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم آن‌ها در پاسخ‌گویی به منطق فاخر و قوی اسلام است.

امام جمعه عنبرآباد در باب گرانی‌های سرسام‌آور و افزایش قیمت‌ها ابراز داشت: افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی اخیرا مخصوصاً با شروع سال جدید آن هم در میان کالاهای اساسی مانند برنج و خودرو بسیار خبرساز شده است که درباره علل و عوامل افزایش قیمت‌ها تحلیل های مختلفی وجود دارد؛ عده ای وجود مسئولان سابق اقتصادی و حامیان رسانه‌ای آن‌ها در بدنه کنونی دولت را مقصر می دانند و می گویند خیلی از معضلات موجود حاصل سیاست‌های اقتصادی و دیپلماتیک آن کسانی که هشت سال کشور را به برجام بی‌فرجام گره زدند و از ارتباط با همسایگان و کشورهای دیگر غافل شدند و امروز غوغای رسانه‌ای راه انداخته اند و مشکلات موجود هشت ساله را که خود بانی آن‌ها هستن به گردن یک دولت هشت‌ماهه می اندازند.

وی افزود: گروهی دیگر عامل گرانی ها را کسانی‌اند می دانند که به‌دنبال توجیه همه اشکالات موجود در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم هستند و تلاش می‌کنند تمام مشکلات را به دوران قبل اختصاص بدهند و نقطه ضعف‌های موجود را نبینند.

وی افزود: دسته سوم تحلیلگرانی که فارغ از هرگونه حزب و جناح نگاه دلسوزانه و واقع‌بینانه‌ای دارند و در صدد حل مشکلات و تبیین راهکارهای منصفانه برای حل معضلات هستند هم نقاط ضعف را می‌بینند و هم نقاط قوت را و در کنار ضعف عملکرد مسئولان کنونی نیاز به زمان و فرصت در اجرای برنامه‌های دولت را ضروری می دانند.

ایشان عنوان کرد: حضور برخی کارشناسان و مدیران برجای‌مانده از دولت قبل، ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی، ضعف نظارت و بازرسی در عدم برخورد بهنگام و قاطع با سودجویان و دلالان زالو صفت و زیاده‌خواهان و رانت‌خواران از جمله موارد ایجاد گرانی های امروز است که انتظار مردم از دولت مردمی و انقلابی این نیست که ظرف چند ماه همه مشکلات را حل کند، اما انتظار عمومی و همگانی وجود دارد که دولت باید هرچه سریع‌تر این گرانی‌های افسارگسیخته که کمر مردم را خم کرده و روز به‌ روز سفره مردم را کوچک و کوچک‌تر می‌کند مهار شود.

ایشان عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان امت اسلامی مورد تهاجم همه‌جانبه دشمنان اسلام قرار گرفته از یک طرف حمله وحشیانه به قبله‌ی اول مسلمان‌ها و مظلومان فلسطینی از طرف دیگر سوء انفجارها در مدارس و مساجد افغانستان که مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند یقیناً این حوادث بخشی از توطئه‌های زنجیره توطئه‌های صهیونیستی است که اتحاد و وحدت مسلمین را هدف قرار داده‌است، که ضمن محکومیت این حوادث و ابراز هم‌دردی با برادران و خواهران مظلوممان از مسئولان کنونی افغانستان می‌خواهیم که با مسئولیت‌ پذیری بیشتر به این اقدامات تفرقه‌افکنانه پاسخ بدهند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به روز قدس افزود: به فضل خدای متعال امسال بعد از دو سال تعطیلی روز قدس به‌خاطر شرایط کرونا، امسال روز قدس همه به میدان خواهیم آمد چون مسئله قدس مسئله اسلام است و دفاع از اسلام است.

وی گفت: روز قدس برای ما درس‌های فراوان دارد من جمله دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمن که مورد تاکید هزار و پانصد آیه قرآن کریم است و ان‌شاءالله امسال روز قدس همه برای دفاع از اسلام و برای یاری از مظلومان و برای تودهنی زدن به اسرائیل و آمریکا و برای برائت از استکبار و آرزوی نابودی کامل و محو شدن اسرائیل غاصب به میدان خواهیم آمد و با ایمان و اعتقاد قلبی فریاد می‌زنیم مرگ‌بر اسرائیل و مرگ‌بر امریکا.

وی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از اول انقلاب کارنامه سفید سپاه پیش روی ما است و ویژگی انقلابی زیستن و انقلابی ماندن سپاه دشمن را به استیصال و تزلزل و واکنش وا می دارد و همه دشمنی ها را متوجه آن می کند و تا کنون هم نتوانسته این نهاد انقلابی را از مسیر درست منحرف و آن را خسته کند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =