. سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 63388 تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1401 | 09:36 ق.ظ

همایش روز جهانی خاک در بخش اسفندقه شهرستان جیرفت برگزار گردید

صبح امروز با حضور دکتر اعظمی نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری،رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی،مدیر آب و خاک،مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت،رئیس اداره محیط زیست شهرستان،رئیس دانشگاه آزاد جیرفت،مدیر شرکت خدمات حمایتی،مدیر عامل شرکت کشت و صنعت،معاونین و مدیران […]

صبح امروز با حضور دکتر اعظمی نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری،رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی،مدیر آب و خاک،مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت،رئیس اداره محیط زیست شهرستان،رئیس دانشگاه آزاد جیرفت،مدیر شرکت خدمات حمایتی،مدیر عامل شرکت کشت و صنعت،معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان همایش روز جهانی خاک در بخش اسفندقه شهرستان جیرفت برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دکتر اعظمی نماینده مردم شریف جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک این روز به کارشناسان تخصصی خاک و کشاورزی منطقه جنوب کرمان گفت:حفظ خاک منطقه با عملکرد خوب منابع طبیعی با درختکاری و بند های سیمانی به خوبی از فرسایش خاک جلوگیری کرده است.
وی با بیان اینکه اصل موضوع امنیت غذایی به اهمیت حفظ خاک برمیگردد بیان داشت رویکرد وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس تامین قوت اصلی مردم قرار گرفته است که با توجه به افزایش جمعیت جهان و همچنین کشور با مدیریت آب و خاک امکانپذیر می باشد.
وی افزود: اقدامات امور اراضی در حفظ کاربری اراضی کشاورزی از جمله طرح هادی روستا و همچنین اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری در جهت حفظ خاک قابل تقدیر است.
وی بیان داشت :اقدامات موثری در بحث احیا و مرمت قنوات انجام گرفته و در تلاشیم قنات فردوس اسفندقه را ثبت ملی و جهانی کنیم.
مهندس وحدت برخورداری مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در همایش روز جهانی خاک اظهار داشت:حفظ و نگهداری و حفاظت آب و خاک به عنوان منابع پایه ما در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و ما باید این را به متن جامعه رسانده و به یک فرهنگ عمومی تبدیل نماییم .
وی افزود در حوزه آب خدمات خوبی در کشور و منطقه صورت گرفته و درحال انجام است اما در حوزه خاک شاید هنوز آنقدر برای آدم های عادی محسوس نیست و این مشکل احساس نمی‌شود ولی آنهایی که متخصص این کار هستند می‌دانند خاک به شدت در حال نابودی است.
مهندس برخورداری با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها خاطر نشان کرد:دانش آموزان و دانشجویان منطقه پیام رسان های خوبی هستند که می توانند به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه در فرهنگ سازی حفاظت از خاک همکاری نمایند.
گفتنی است زنگ خاک امروز در مدارس بخش اسفندقه با حضور مدیر آب و خاک و مسئولین آموزش پرورش شهرستان جیرفت و تدریس خانم مهندس بیگ زاده جهت آموزش به دانش آموزشان به صدا در آمد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در ایتا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − پنج =