. سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 69339 تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | 10:35 ق.ظ

ترک فعل و عدم همراهی برخی از مدیران با دولت !

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ به موجب قانون برای مدیران و مسئولان هر دستگاه ، وظایفی تعریف شده است که، تخطی از آنها را می توان مصداق ترک فعل دانست که بعضا” به علت جهل به قانون و عدم آگاهی مدیران و مسئولان از وظایف محوله شکل می گیرد! به عبارت دیگر ترک فعل در قانون مجازات اسلامی به […]


۱۴۰۱/۱۲/۲۲

به موجب قانون برای مدیران و مسئولان هر دستگاه ، وظایفی تعریف شده است که، تخطی از آنها را می توان مصداق ترک فعل دانست که بعضا” به علت جهل به قانون و عدم آگاهی مدیران و مسئولان از وظایف محوله شکل می گیرد!

به عبارت دیگر ترک فعل در قانون مجازات اسلامی به معنای امتناع از انجام تکلیفی است که موضوع حکم قانونگذار بوده است. نتیجه ای که عموما از یک کنش ایجابی حاصل می شود و یا ممکن است سلب حقوق عامه را به دنبال داشته باشد.

مدیر و مسئولی که به دلیل جهل به قانون و نه به معنای تحصیل مال و برخورداری از مواهب و مواجب دولتی ، باعث کند سازی خدمت رسانی به مردم می شود را شاید بتوان به نحوی در زمره ی تارکان فعل محسوب کرد که رسیدگی به این گونه جرائم بر عهده ی سازمان ها و هیئت های رسیدگی است .

لذا پس از روی کار آمدن دولت مردمی ایران قوی به ریاست دکتر سید ابراهیم رئیسی، قبل از ارتکاب جرم و محرز شدن ناتوانی برخی از مدیران و مسئولان در خدمت رسانی به مردم برخی از آنها در سطح وزرا و فرماندهان و دبیران و روسای دستگاهها و استانداران افرادی از قطار دولت پیاده شدند ، که در واقع شاید بتوان گفت ؛ مصداق تحقق همان وعده ی گشت ارشاد ویژه ی مدیران است که در وعده های انتخاباتی رئیس جمهور به آن اشاره شد. و به نظر می رسد در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت بیشتر با آن مواجه خواهیم شد!

لذا به مصداق 《 حاسبوا قبل ان تحاسبوا 》 مدیران و مسئولانی که هنوز خود را با دولت جدید وفق نداده اند ، و به دلیل جهل به قانون و ناکارآمدی و لجاجت و عدم توجه به خرد جمعی که تسهیل خدمت رسانی به مردم را در پی دارد ، اولا” یا دایره ی اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به وظایف محوله بالا ببرند تا مرتکب ترک فعل نشوند ، ثانیا” قبل از آن که به حساب آنها رسیدگی شود ، خودشان به حساب خود برسند وگر نه در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور مطمئن باشند ، عزم و اراده دولت در پیاده سازی آنها از قطار دولت جدی خواهد بود ! کما این که در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان بوشهر این مهم رقم خورد و برخی از مدیران تشویق و برخی عزل شدند !

در شرایط کنونی زمان خدمت رسانی به مردم بسیار محدود و فرصت آزمون و خطا سپری شده است و ضروری است مدیران با اتکا به خرد جمعی و پرهیز از لجاجت و خود سری و ترک تازی های بی مورد ، دل و دست را در دست دلسوزان نظام و انقلاب داده و از استدلالهای آبکی و غیر قابل پذیرش دست بردارند که الحمدالله دسترسی مردم به ریز و درشت مسائل کشور بسیار آسان شده که از محسنات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی همین اشراف مردم به کار مدیران و مسئولان است !

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =