. چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 71428 تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 | 18:53 ب.ظ

حمایت دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی ازجشنواره تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان

پس از آنکه برگزارکنندگان جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان پیشتر از ضرورت کمک بخش های دولتی و خصوصی به این جشنواره گفته بودند حال خبرهای خوبی در این زمینه به گوش می رسد به طوری که استانداری کرمان، امام جمعه جیرفت و نیز هیات های مردمی به یاری این جشنواره شتافته اند. به […]

پس از آنکه برگزارکنندگان جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان پیشتر از ضرورت کمک بخش های دولتی و خصوصی به این جشنواره گفته بودند حال خبرهای خوبی در این زمینه به گوش می رسد به طوری که استانداری کرمان، امام جمعه جیرفت و نیز هیات های مردمی به یاری این جشنواره شتافته اند.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، عومل اجرایی این جشنواره به دیدار امام جمعه جیرفت رفتند که در این دیدار حجت الاسلام میثم تارم قول کاهش هزینه های اسکان هنرمندان را در هماهنگی با مسئولان هتل محل اسکان داد و تاکید کرد که در این زمینه پیگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دید مثبت به مناطق محروم و جنوب استان کرمان از سوی بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و انتخاب این منطقه برای برگزاری جشنواره قابل تحسین است.

حجت الاسلام میثم تارم افزود: هنرمندان جنوب کرمان، انقلابی و مومن هستند و علاقه خاصی به امام رضا(ع) دارند که در جشنواره‌های مختلف رضوی نیز این عشق خود را نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه هنرمندان مطرحی در سطح کشور داریم که ظرفیت برگزاری این جشنواره و جشنواره‌هایی این چنین را به ما در جنوب استان داده است، تاکید کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به آثار فاخر هنری داریم و کار هنری هیچ جایگزینی ندارد.

بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هم در این دیدار گفت: اعتبار بنیاد رضوی برای این جشنواره ۵۰۰ میلیون تومان بود که با ۳۰۰ میلیون تومانی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به آن اضافه شد به ۸۰۰ میلیون تومان رسید که جوابگوی برگزاری چنین جشنواره ای در سطح ملی نبود.

وی افزود: ۱۵۰ نفر به مدت پنج روز در این جشنواره مهمان ما خواهند بود که از سراسر کشور می آیند و باید انتظارات آنها را برآورده کنیم و میزبان خوبی برای این جشنواره باشیم.

مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم بهترین شرایط پذیرایی و اسکان فراهم شود ادامه داد: باید سیمای شهر هم رضوی شود و حال و هوای رضوی داشته باشد.

از سوی دیگر با توجه به دیداری که برگزارکنندگان جشنواره روز گذشته با محمدمهدی فداکار استاندار کرمان داشتند، حمدالله فاریابی مشاور استاندار به عنوان نماینده وی برای هماهنگی دستگاه های مختلف در جنوب استان تعیین شد تا از امکانات این دستگاه ها برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره بهره گرفته شود.

فاریابی در این نشست تاکید کرد که هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت و در همین ابتدا مشکل حمل و نقل مهمانان جشنواره و نبود خودرو حل شده است و بعد از دریافت نیازمندی های دیگر جشنواره آنها نیز پیگیری می شود.

نماینده خادمان امام رضا(ع) جیرفت هم در این نشست قول تامین یک شبانه روز وعده های غذایی هنرمندان مشارکت کننده در این جشنواره را داد و پیشتر هم شهرداری جیرفت وعده کمک به این جشنواره بویژه در زمینه تبلیغات آن را داده بود.

گفتنی است، در این دیدار سید جواد رفایی مشاور امور جشنواره‌های بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و ابوالفضل مهدیان مقدم مدیر امور جشنواره‌های این بنیاد نیز حضور داشتند که هدایایی به امام جمعه جیرفت اهدا کردند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =