. چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 16865 تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1395 | 18:57 ب.ظ

امضا تفاهم نامه احیای قدیمی ترین مدرسه جیرفت برای مرکز مستقل رشد و فناوری/ تصاویر

به گزارش کنارصندل ، تفاهم نامه احیای قدیمی ترین مدرسه جیرفت برای مرکز مستقل رشد و فناوری بین اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، پارک علم و فناوری استان کرمان و آموزش و پرورش جیرفت امضا شد. صبح امروز فرماندار جیرفت در نشست با مدیرکل املاک شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری، مدیرکل […]

به گزارش کنارصندل ، تفاهم نامه احیای قدیمی ترین مدرسه جیرفت برای مرکز مستقل رشد و فناوری بین اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، پارک علم و فناوری استان کرمان و آموزش و پرورش جیرفت امضا شد.

img_6050

صبح امروز فرماندار جیرفت در نشست با مدیرکل املاک شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان جیرفت گفت: مرکز رشد و فناوری جیرفت فاقد ساختمان اداری بود که در راستای طرح سکونتگاه های غیر رسمی مدرسه امیرکبیر جیرفت طی تفاهم نامه ای بازسازی و به ساختمان اداری این مرکز تبدیل می شود.

img_6057

احمد امینی روش افزود: مرکز رشد و فناوری جیرفت با فعالیت جهادی در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت های خوبی انجام داده است.

 

وی گفت: جنوب کرمان ظرفیت خوبی در زمینه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی دارد که باید از این ظرفیت در راستای اعتلای منطقه استفاده کرد.

img_6075

وی خاطر نشان کرد: زمینه مشارکت فارغ التحصیلان را باید در بخش های مختلف فراهم کرد تا با علم خود زمینه ساز پیشرفت منطقه شوند

 

. فرماندار جیرفت گفت: طرح ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در جهت ارتقای بافت های فرسوده انجام می شود.

img_6056

وی افزود: حاشیه نشینی یکی از معضلات مهم شهری است که باید در این زمینه برخورد قانونی انجام شود.

 

وی توانمندسازی روستاها را مهمترین مساله در عدم مهاجرت روستاییان به شهر دانست و تصریح کرد: دولت در این زمینه با فراهم کردن زیرساخت ها و ارایه تسهیلات کم بهره زمینه ماندگاری روستاییان را فراهم کرده است.

img_6092

مدیرکل املاک شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کشور هم گفت: ۱۴ سکونتگاه غیررسمی در جنوب کرمان وجود دارد که در دو شهرستان جیرفت و کهنوج قرار دارند.

 

شمجتبی نوری پور افزود: این اولین همکاری بین بخشی در زمینه سکونتگاه های غیر رسمی در جنوب کرمان می باشد که نتیجه آن امضای تفاهم نامه احیای قدیمی ترین مدرسه جیرفت برای مرکز رشد و فناوری جیرفت است.

img_6071

وی تصریح کرد: هدف از طرح سکونتگاه های غیر رسمی احیای این مناطق فرسوده و محروم می باشد تا موجب کاهش مهاجرت از این مناطق شوند.

 

وی گفت: با اجرای این طرح شاهد توسعه و آبادانی مناطق فرسوده هستیم لذا در این طرح کارشناسان با توجه به نیاز آن منطقه دستگاه های اجرایی را موظف به ساخت مکان های مورد نیاز منطقه می کنند.

img_6080

مدیرکل املاک شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری گفت: یکی از اهداف اصلی اجرای طرح سکونتگاه های غیررسمی بالا بردن کیفیت زندگی مردم است لذا در این زمینه باید تلاش جهادی کرد.

انتهای پیام./

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =