. پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 77972 تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 | 17:08 ب.ظ

استاندار کرمان تاکید کرد:برای اصلاح معیشت مردم باید اشتغال ایجاد شود

توضیح درباره حکم انفصال از خدمت مدیر صمت استان ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت:برای اصلاح معیشت مردم باید اشتغال ایجاد شود اما متاسفانه حمایت استان از سرمایه‌گذاری ضعیف و عملکرد جزیره‌ای علت این مشکل است، هر دستگاهی یک بخشنامه می‌دهد و موجب اختلال در روند کارها می‌شود. به گزارش کنارصندل به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار […]

توضیح درباره حکم انفصال از خدمت مدیر صمت استان

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت:برای اصلاح معیشت مردم باید اشتغال ایجاد شود اما متاسفانه حمایت استان از سرمایه‌گذاری ضعیف و عملکرد جزیره‌ای علت این مشکل است، هر دستگاهی یک بخشنامه می‌دهد و موجب اختلال در روند کارها می‌شود.

به گزارش کنارصندل به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار صبح امروز اول شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت فرصتی برای مرور و اطلاع رسانی خدمات نظام به مردم است و با نام شهیدان رجایی و باهنر گره خورده که اگرچه عمر دولتشان کوتاه بود اما الگویی از خدمت‌رسانی را ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه باید نقاط ضعف و قوت دیده شود، افزود: دشمن تلاش می‌کند ضعف‌ها را برجسته کرده و تلاش‌ها دیده نشود که ما باید کارهای انجام شده و نقاط قوت را اطلاع رسانی کنیم و ببینیم.

استاندار کرمان با گلایه از حمایت نکردن از سرمایه‌گذاری عنوان کرد: پروژه‌ای داریم که می‌تواند ۱۰۰۰ اشتغال ایجاد کند اما برخی در مسیر آن کارشکنی می‌کنند.  کار خیلی بدی است که اجازه ندهیم سرمایه‌گذار کار کند؛ اگر خلافی هم صورت می‌گیرد، می‌گوییم رسیدگی شود اما متاسفانه دوستان زیاد کمک نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: استان کرمان در سال گذشته رتبه اول جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرده و پروژه یک میلیارد یورویی داریم که چند وقت معطل شد.

فداکار در ادامه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان کرمان در سال گذشته، عنوان کرد: روز گذشته سفر وزیر کار به استان را داشتیم که چند تصمیم خوب در زمینه افزایش ضریب سختی کار کارگران معادن، شرکت زغالسنگ و … برای استان اتخاذ شد.

وی با اشاره به انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری عنوان کرد: انتخابات مهمی پیش رو داریم و دشمن برای کم رونقی آن تلاش زیادی می‌کند که باید رسانه‌ها برای مشارکت مردم تلاش کنند.

استاندار کرمان در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره سرنوشت ساختمان قدیم استانداری و فرمانداری کرمان بیان کرد: فرمانداری کرمان در ساختمان قبلی استانداری مستقر خواهد شد و ساختمان فرمانداری حفظ می‌شود.

ایجاد موزه حکمرانی دولت در ساختمان قدیم فرمانداری

وی با اشاره به اینکه بخش اداری فعلی ساختمان فرمانداری برای استفاده در اختیار یکی از دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت، افزود: درباره بخش تاریخی ساختمان نیز بحث‌هایی در زمینه ایجاد موزه حکمرانی دولت مطرح است اما هنوز نهایی نشده است.

فداکار گفت: ساختمان خانه شهر می‌ماند و مسئله‌ای نیست. قرار بود شورا نیز در آن مستقر شود.

استاندار کرمان در ادامه درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: کرمان در تامین زمین جزء چند استان اول است و بیش از ۳۰۰۰ هکتار زمین الحاق شده است.

واگذاری زمین به صورت خودمالکی در نهضت ملی مسکن

وی بیان کرد: در بسیاری از شهرهای استان به جز کرمان، به صورت خودمالکی زمین واگذار خواهد شد، آماده‌سازی انجام می‌شود و از طریق ظرفیت قانونی، تسهیلات مسکن ملی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

فداکار تصریح کرد: در چهار شهر جیرفت، رفسنجان و سیرجان هنوز شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه را نداده است. اما مشکل حاد نیست و الحاق حدود ۷۰۰ هکتار زمین است که اعلام شود مشکلی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: تامین زمین کار ساده‌ای نبود و در حوزه شهری زمین نداشتیم که باید الحاق می‌شد و شرایطی دارد که نباید معارض داشت و …؛ اما در مجموع کار دارد پیش می‌رود.

استاندار کرمان در ادامه درباره حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: موضوع انفصال از خدمت، رای بدوی است و وی در جای دیگر تبرئه شده؛ موضوع مربوط به مصوبه شورای معادن بوده و خودش مقصر نیست. موضوع اداری است و حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی برای جایگزین مدیرکل میراث فرهنگی استان هم به نتیجه برسیم، اظهار کرد: انتخاب نهایی مدیرکل با سازمان مربوطه و کار تخصصی است و استانداری فقط پیشنهاد می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در بخش دیگر سخنانش درباره اتباع خارجی گفت: کار ساماندهی اتباع در استان دنبال می‌شود و به صورت هفتگی جلسه داریم.

وی افزود: در جنوب کرمان حضور اتباع ممنوع است و در جلسه‌ای که چند روز قبل در منطقه داشتیم تاکید شد باید اتباع از مناطق ممنوعه، تخلیه شوند.

سرمایه‌گذار جدید پروژه پلاسما کارش را شروع کرده است

فداکار درباره سرنوشت پروژه پالایشگاه پلاسما بیان کرد: چند بار مجوز این پروژه تمدید شد و به جایی نرسید و سرمایه‌گذار نتوانست کاری انجام بدهد.

وی تصریح کرد: پالایشگاه هفت هکتار زمین می‌خواهد اما کاری انجام نشده و در حال حاضر گروه دیگری دارند کار می‌کنند و زمین را در جای دیگر گرفته‌اند.

استاندار کرمان گفت: پلاسما برای ایران ضروری است. عده‌ای نمی‌خواهند این صنعت در کشور پا بگیرد اما کشور به جد دنبال است و در کرمان ظرفیت وجود دارد و باید کمک کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره پروژه انتقال آب به رفسنجان اظهار کرد: در موضوع تصفیه خانه آب رفسنجان، برآورد اولیه دقیق نبوده و پروژه را با چالش مواجه کرده است. اما در مجموع شرکت مس تعهد دارد و انجام می‌دهد.

فداکار ادامه داد: در خط انتقال آب رفسنجان، توسط وزارت نیرو، مجری تغییر یافته و وقفه به دلیل تغییر سازمان مجری بود و ما نقشی نداشتیم.استاندار کرمان در ادامه درباره انتقال حساب شرکت‌های معدنی به استان گفت: بخش عمده‌ای از انتقال حساب شرکت‌های معدنی به استان انجام شده و درباره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار نیز روز گذشته وزیر دستور دادند حساب‌ها منتقل شود.

وی افزود: شرکت‌های معدنی سرمایه‌گذاری خوبی در ورزش استان انجام داده‌اند و حتما پیگیری لازم را در زمینه تزریق اعتبار برای تیم‌ها را خواهیم داشت.

مصوبات سفر رییس جمهور در حال اجراست

فداکار درباره وضعیت پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان کرمان هم بیان کرد: مصوبات در حال اجراست و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان آمده است.

استاندار کرمان درباره حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: کارهای خوبی در استان در حال انجام است و در برخی موارد پایلوت ملی هستیم و در مواردی از جمله زیست عفیفانه، فرزندآوری و … کارها در حال پیگیری است.

وی درباره حاشیه‌های ایجاد شده دربار تغییر فرماندار فاریاب گفت: جابه‌جایی و تغییر طبیعی است و نباید افراد را قضاوت کنیم. شاید فردی در یک حوزه توانمند باشد، در حوزه دیگر نه. ضمن اینکه سامانه ارزیابی و نظارت فرمانداران فعال و برخط است و مدیران دستگاه‌ها در این باره نظر می‌دهند.

فداکار با اشاره به گلایه اصحاب رسانه درباره ارتباط نداشتن برخی مدیران با این قشر اظهار کرد: مدیران حتما باید پاسخگو باشند و در شورای اداری تاکید خواهیم کرد و در صورتی که مدیرانی همکاری نداشته باشند، نامشان را اعلام می‌کنیم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هجده =