. پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 77979 تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 | 17:22 ب.ظ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان:سند دریاچه سد جیرفت به‌نام شرکت آب منطقه‌ای کرمان صادر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت دولت و تسریع در برخورد قانونی با متخلفین در محدوده رودخانه ها و سدها اظهار داشت: پس از پیگیری‌های فراوان سند دریاچه سد جیرفت به مساحت ۱۰۶۳ هکتار به نام شرکت آب منطقه‌ای کرمان صادر شد. به گزارش کنارصندل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت دولت و تسریع در برخورد قانونی با متخلفین در محدوده رودخانه ها و سدها اظهار داشت: پس از پیگیری‌های فراوان سند دریاچه سد جیرفت به مساحت ۱۰۶۳ هکتار به نام شرکت آب منطقه‌ای کرمان صادر شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی رشیدی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این شرکت گفت: پس از پیگیری‌های مستمر مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه جیرفت و مجموعه کارکنان دفتر حقوقی این شرکت، سند دریاچه سد جیرفت به مساحت ۱۰۶۳ هکتار به نام شرکت آب منطقه‌ای کرمان صادر شد.
وی افزود: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی، تمامی بستر رودخانه‌ها و منابع آبی در اختیار حکومت اسلامی بوده و انفال محسوب می‌شوند و در ماده یک قانون توزیع عادلانه آب نیز به این اصل تاکید شده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون و آیین‌نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه‌ها، انهار، مسیلها، مردابها، برکه‌های طبیعی و شبکه‌های آبرسانی، آبیاری و زهکشی، صیانت و تولیت رودخانه‌ها و منابع آبی بر عهده شرکت‌های آب منطقه‌ای است که بر همین اساس و در اجرای قانون، این اقدام انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در ادامه تصریح کرد: لیست جامعی از دریاچه‌های تحت پوشش سدها و رودخانه‌های استان تهیه شده است تا اقدامات لازم به منظور اخذ سندهای مربوطه صورت پذیرد.
علی رشیدی افزود: اخذ اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و دریاچه سدهای استان با هدف پیشگیری و کاهش میزان خسارات ناشی از وقوع سیلاب‌ها و همچنین تثبیت مالکیت دولت و تسریع در برخورد قانونی با متخلفین به صورت جدی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای کرمان است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =