. چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 82585 تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 | 10:27 ق.ظ

برای اولین بار در کشور همایش بزرگ سفیران استاندارد توسط اداره کل استاندارد استان کرمان برگزار گردید

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، همایش بزرگ سفیران استاندارد با حضور پرویز درویش، معاون استاندارد سازی و آموزش سازمان ملی استاندارد – پریسا عباس دهقان، مدیر کل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد – معاون و مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان و مدیر کل آموزش و […]

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، همایش بزرگ سفیران استاندارد با حضور پرویز درویش، معاون استاندارد سازی و آموزش سازمان ملی استاندارد – پریسا عباس دهقان، مدیر کل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد – معاون و مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان و مدیر کل آموزش و پرورش استان و با حضور پرشور بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز دختر مقطع دوره اول متوسطه برای اولین بار توسط اداره کل استاندارد استان در تالار بسطامی برگزار گردید.
مسلم بسیج، سرپرست اداره کل استاندارد استان کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و خوش آمدگویی به حاضرین گفت: در اجرای این طرح دانش‌آموزان به عنوان سفیران استاندارد انتخاب می‌شوند که در آن با همکاری و همراهی اداره کل استاندارد استان و مدیران و معلمان پرورشی مدارس و دانش‌آموزان منتخب آموزش‌های لازم در زمینه استاندارد را می‌بینند. ایشان با اشاره به اینکه طرح سفیر استاندارد با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و حضور ۱۰۰۰ دانش آموز و شهرداری استان امسال برای اولین بار در سراسر کشور اجرا شده است تصریح کرد: در اجرای این طرح دانش‌آموزان به عنوان سفیران استاندارد بر بوفه‌های مدارس و توزیع شیر مدارس و خرید مواد غذایی بسته بندی شده در خانواده کنترل و نظارت خواهند کرد. وی بر اهمیت فرهنگ‌سازی استاندارد و استانداردسازی کالا و خدمات در سطح مدارس تاکید کرد و گفت: استانداردها به زبان مشترک همه مدیران و کارکنان ادارات و سازمان‌های مختلف و صنعت‌گران عرصه تولید و تجارت و مردم تبدیل شده و باید با افزایش پیاده سازی سطح استانداردها ایمنی و سلامت جامعه افزایش یابد و در این راستا بهترین مخاطب ما دانش آموزان هستند. در اجرای این طرح دانش آموزان می توانند پس از آشنایی با مفاهیم استاندارد به عنوان سفیران استاندارد در مدرسه و خانواده فعالیت نمایند. پرویز درویش، معاون استاندارد سازی و آموزش سازمان ملی استاندارد ضمن قدردانی از زحمات اداره کل و همکاری سازمان آموزش و پرورش استان در اجرای همایش بزرگ سفیران استاندارد گفت: اطمینان بخشی از کیفیت تولیدات کالا با نشان استاندارد در بخشهای مختلف، حرکت چرخ اقتصاد و تولید و تجارت را تداوم می بخشد، از آنجا که هر یک از مدیران سازمان ملی استاندارد مسئول نظارت کیفی بر کالا ی مصرفی و خدمات هستند، نمی توانیم نسبت به کمیت و کیفیت کالاهای مصرفی خانوار بی تفاوت باشیم بلکه هدف همه مسئولان باید تلاش برای ارایه کالا و خدمات باکیفیت، با توجه به نیاز مردم باشد. ایشان خطاب به دانش آموزان گفت: ۱۰۰۰ قلم کالای استاندارد اجباری توسط شورای عالی استاندارد اعلام شده است. سفیران استاندارد به عنوان نماینده ما در مدارس وظیفه دارند نسبت به مشاهده نشان استاندارد بر روی محصولات غذایی مصرفی بسته بندی شده و همچنین مطالبه کالای استاندارد از اداره کل جهت تضمین سلامت و ایمنی خود و جامعه دقت و حساسیت بخرج دهند. لازم به ذکر است در اجرای بخش های مختلف همایش بزرگ سفیران استاندارد با اجرای تاثر – موسیقی – شعبده بازی – مسابقه و سمپوزیوم نقاشی لحظات شاد و آموزنده ای برای دانش آموزان فراهم گردید. مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان از دیگر سخنرانان مراسم همایش بزرگ سفیران استاندارد بودند که در راستای اهمیت توجه به نشان استاندارد در زندگی روزمره سخنانی را مطرح نمودند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 3 =