. پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 83948 تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 | 22:05 ب.ظ

دکتراحمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر استان کرمان:هر مکانی که در آن به فروش مواد مخدر اقدام کنند به نفع دولت ضبط می شود

دکتراحمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر استان کرمان/بنا داریم با اجرای طرح یاری گران زندگی در روستا با کمک دهیاران و صمن ها اقدامات پیشگیری از مواد مخدر را به صورت هوشمند به مرحله اجراء در بیاوریم. هر مکانی که در آن به فروش مواد مخدر اقدام کنند به نفع دولت ضبط […]

دکتراحمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر استان کرمان/بنا داریم با اجرای طرح یاری گران زندگی در روستا با کمک دهیاران و صمن ها اقدامات پیشگیری از مواد مخدر را به صورت هوشمند به مرحله اجراء در بیاوریم.

هر مکانی که در آن به فروش مواد مخدر اقدام کنند به نفع دولت ضبط می شود

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرنگار ایرنا کوروش احمدیوسفی روز چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر جیرفت با حضور دهیاران و بخشداران این شهرستان اظهار کرد: اجازه داده نشود کسانی در روستا خرید و فروش مواد مخدر کنند، اما لزوما شیوه سلبی نباشد و می توان به شیوه ایجابی فرد را اقناع کرد که نامشروع ترین راه برای کسب درآمد را انتخاب کرده است.

وی افزود: اگر فرد بداند چه خانواده هایی متلاشی شده اند، جان و سرمایه های اجتماعی چه جوان هایی از بین رفته است از این کار دوری می کند.

احمدیوسفی ادامه داد: تا جایی که امکان دارد به سراغ پلیس و دستگاه قضا نروید مگر اینکه فرد به هیچ صراطی مستقیم نباشد.وی افزود: اگر کسی هم از روی نیاز به این کار روی آورده اندیشمندان روستا گردهم بیایند و شغلی برای فرد فراهم کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان با بیان اینکه بسیاری از بداخلاقی ها و ناهنجاری های اجتماعی، جرایم خُرد و طلاق به دلیل اعتیاد است اضافه کرد: هزینه ها و تبعات منفی اعتیاد به مواد صنعتی شدیدتر و خطرناک تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه موادمخدر در همه ساحت های مختلف انسانی همچون نشاط اجتماعی، اقتصاد، بخش‌های فرهنگی محیط روستایی و شهری تاثیر می‌گذارد گفت: مساله مواد مخدر عنایت ویژه‌ای می‌خواهد و باید آن را در اولویت بگذاریم.

احمدیوسفی افزود: توسعه زیرساختی باید در کنار توسعه انسانی باشد، بنابراین اگر توسعه شناختی و آگاهی برای مردم ایجاد نشود، مشکل ساز خواهد بود به عنوان مثال اگر آسفالت مناسب ایجاد نشود، تصادف و دیگر مشکلات رخ می دهد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این نشست گفت: مسئولان مختلف هر کدام ظرفیتی دارند و باید استفاده کنیم؛اولویت اول را باید مسائل اجتماعی و در راس آنها اعتیاد بگذاریم.

ایوب فلاحی افزود: در برخی مدارس نیمی از فرزندان ما در معرض تهدید الکل، مواد مخدر یا روانگردان هستند.وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت مردمی و کمک دستگاه ها می‌توان روستاهایی که درگیر اعتیاد هستند را عاری از مواد مخدر کرد.

در پایان سفر معاون اجتماعی استانداری کرمان و دبیر شورای سیاستگزاری مواد مخدر استان کرمان اولین خانه یاریگران زندگی در جنوب کرمان در بخش مرکزی جیرفت روستای دولت آباد سهامی افتتاح شد.

تصاویر : خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =