. پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 77132 تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 | 19:59 ب.ظ

پیگیری های لازم درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای یگان حفاظت انجام میشود

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبراباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در روز جهانی جنگلبان در خصوص پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای یگان حفاظت در مجلس قول مساعد داد. به گزارش کنارصندل ، ظهر امروز همزمان با روزجهانی جنگلبان بزرگداشت این روز با حضور ذبیح الله اعظمی، نماینده مردم شریف شهرستان جیرفت و […]

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبراباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در روز جهانی جنگلبان در خصوص پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای یگان حفاظت در مجلس قول مساعد داد.

به گزارش کنارصندل ، ظهر امروز همزمان با روزجهانی جنگلبان بزرگداشت این روز با حضور ذبیح الله اعظمی، نماینده مردم شریف شهرستان جیرفت و عنبرآباد، احمد احمدپور رییس سازمان جهاد کشاورزی، قاسم رحیمی نیا مدیرکل و حجت الاسلام والمسلمین حسینی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و یزدان افشاری پور فرماندار شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، این فریضه مهم یعنی حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را که متعلق به نسلهای آینده است مهم دانست و عنوان کرد: مبنای کار ما در حفاظت از منابع طبیعی استفاده از توان بالای جوامع محلی و ظرفیتهای بالقوه و بالفعل سازمانهای مردم نهاد می باشد.

قاسم رحیمی نیا حفاظت را اصل و اساس کار منابع طبیعی دانست و گفت: با توجه به اینکه مساحت عرصه های منابع طبیعی ۳ میلیون ۶۶۸ هکتار می باشد طبق استاندارد جهانی ما باید ۳۶۰ جنگلبان جهت حفاظت از این عرصه ها داشته باشیم ک در جنوب کرمان تنها ۳۶ نیرو بعنوان گشت و مراقبت فعالت دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان کمبود نیروی انسانی و امکانات حفاظتی را از مشکلات پیش رو عنوان کرد و خواستار تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی یگان حفاظت شد.

در ادامه ذبیح الله اعظمی نماینده مردم محترم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک این روز به کلیه جنگلبان های کشور علی الخصوص نیروهای جنوب کرمان از مدیرکل و پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به پاس فعالیتهای موثر در حفظ انفال تقدیر کرد.

اعظمی ضمن تاکید بر اهمیت حفظ جنگل ها و مراتع جنوب کرمان از اقدامات نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در این راستا تقدیر کرد و گفت: در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در مجلس رایزنی ها و پیگیری های لازم را انجام میدهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان نیز با اشاره به اینکه جنگل ها به عنوان ریه های طبیعی، منبع اصلی تولید اکسیژن هستند افزود: حفاظت یک سلسله فعالیت بهم پیوسته است که علاوه بر جنگل ها و مراتع شامل منابع آب و خاک نیز می شود همچنین امر حفاظت یک موضوع تک بعدی نیست و مشارکت مردم و همگان را می طلبد.

احمد احمدپور ضمن اشاره به طرح مردمی در یک میلیارد درخت ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با برنامه دقیق و کارشناسی شده ای که در این راستا در حال اجرا هست در انجام این طرح مردمی در منطقه گامهای موثری برداریم.

در پایان فرماندار عنبرآباد نیز از مجموعه اداره کل و اداره منابع طبیعی این شهرستان در راستای رفع تصرف اراضی ملی منطقه تقدیر کرد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 5 =