. پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 84145 تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 | 20:31 ب.ظ

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد:اگر می‌خواهید شخصیتتان رشد کند باید سه عنصر معرفت، تقوا و مجاهدت را در وجود خود تقویت کنید

به گزارش کنارصندل ، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و به دنبال بیان سیره تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: یکی از روش‌های تربیتی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تنظیم شخصیت است، لذا آموختند که اگر می‌خواهید شخصیتتان […]

به گزارش کنارصندل ، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و به دنبال بیان سیره تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: یکی از روش‌های تربیتی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تنظیم شخصیت است، لذا آموختند که اگر می‌خواهید شخصیتتان رشد کند باید سه عنصر معرفت، تقوا و مجاهدت را در وجود خود تقویت کنید.

ایشان افزود: امروزه متاسفانه مدل ماشین، موبایل، متراژ خانه، پست و مقام برای عده‌ای معیار ارزش و شخصیت شده است در حالی که در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام عوامل مادی و امکانات ظاهری عامل ارزشمند بودن شخصیتی انسان نیست.

وی با تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن گفت: یکی از درخشان‌ترین ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی، نگاه الهی به زن و پافشاری مقدس بر تکریم جایگاه بانوان، منطبق با فرهنگ متعالی اسلام ناب است‌.

وی گفت: امروز جهان استکبار اگر می‌خواهد جایگاه زن، مقام و ارزش زن را بفهمد، ناب‌ترین نظریه‌ها درباره زن را از بیان گفتمان پرداز انقلاب اسلامی یعنی رهبر حکیم آن بشنود و با اصلاح نگاه خود نسبت به زن در گام اول به ظلم تاریخی و فرعونی نظام استکباری بر ریحانه‌های خلقت پایان دهد و زن را نجات دهد و در گام دوم به برکت نجات زن و احیا محور حیات، یعنی خانواده خود را از انحطاط و فروپاشیدگی نجات دهد.

امام جمعه عنبرآباد افزود: از برنامه‌های محوری نظام استکباری حیا زدایی، عفت ستیزی و رواج ول انگاری اخلاقی و جنسی است که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان فرمودند: رویکرد تمدن غربی در موضوع حیاتی و مهم زن در دو عامل سود جویی و لذت جویی خلاصه شده است.

ایشان خاطرنشان کرد: یک ماموریت مهم امروز متوجه ما است و آن این است که عناصر معرفتی و اخلاقی که نسل جوان نیاز دارند را باید در وجود حضرت زهرا سلام الله علیها احصا و به نسل جوان معرفی کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی گفت: نهم دی ماه سالروز انهدام سنگین‌ترین فتنه میدانی تاریخ انقلاب است و به معنای حقیقی کلمه، جزو ایام الله است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه ۹دی دشمنان را مایوس از شکست دادن انقلاب اسلامی کرد افزود: به برکت نهم دی ماه بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی شد و نسل سوم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب اسلامی و گذشته برخی از افراد و چهره‌ها آشنا شدند.

وی گفت: چه بسا کسانی باشند که سعی در منحرف کردن و به فراموشی سپردن حماسه نهم دی را دارند لذا مراقب باشیم و نگذاریم از یادمان ببرند.

ایشان همچنین با اشاره به فرا رسیدن چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم عزیز با حوادث و اتفاقات مهمی در منطقه همزمان شده است لذا به مبارکی این همزمانی، شعار چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم، “شهید القدس” برگزیده شد، همان تعبیری که رهبر ارشد حماس، در تشیع شهید به کار برد.

وی افزود: به کار بردن عنوان شهید القدس از طرف رهبر ارشد حماس گویای این حقیقت است که پیروزی‌های نیروهای مقاومت مرهون مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز است.

خطیب جمعه عنبرآباد عنوان کرد: به بیان رهبر معظم انقلاب، این مرد بزرگ دست فلسطینی‌ها را پر کرد و به آنها جرئت و توان مبارزه داد؛ لذا همه ما مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ایشان در ادامه راجع به انتخابات گفت: کارکرد انتخابات در مهار مثلث دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی است؛ چون هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد یا هرج و مرج یا مخدوش شدن امنیت اجتماعی و ملی است که در مواجهه با مخاطراتی از این قسم، توسل به مشارکت مردم در قالب رژیم‌های انتخاباتی از سالم‌ترین و پایدارترین راه‌های پیشگیری است.

وی گفت: انتخابات مشارکتی و رقابتی به عنوان وجه شاخص دموکراسی، ابزاری برای گره‌گشایی از فروبستگی‌ها و حل مشکلات جاری، هم در سطح مجلس شورا و هم در سطح مجلس خبرگان است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: همه ما اولاً باید برای حضور حداکثری تلاش کنیم، ثانیاً مراقب ترفندهای استکبار رسانه‌ای برای مشارکت حداقلی باشیم.

وی خطاب به کاندیداهای انتخابات گفت: کاندیداهای محترم انتخابات، از ورود به واکنش‌های عصبی و پاسخگویی‌های فرصت سوز بر حذر باشند و فرافکنی‌ها و ترفندها را با متانت و اخلاق پاسخ دهند‌.

ایشان در مورد آغاز تعرفه‌های زمستانی برق گفت: همانطوری که مردم عزیز استحضار دارند، در فصل زمستان تخفیفات تابستانی برق برداشته می‌شود، لذا به مدیریت در مصرف هم توجه جدی شود تا هم انشاالله در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و هم مردم عزیز متحمل پرداختن هزینه‌های سنگین نشوند‌.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + شش =