. جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 85348 تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 | 21:21 ب.ظ

به میزبانی اتاق بازرگانی، نشست مدیران و فعالان گردشگری جنوب استان برگزار شد

به گزارش کنارصندل ، صبح امروز پنجشنبه ۲۸ دی نشست هم اندیشی مدیران و فعالان گردشگری جنوب استان کرمان در جیرفت با حضور مدیران و فعالان حوزه گردشگری جنوب کرمان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، رییس اتاق بازرگانی استان کرمان، مشاور استاندار در جنوب کرمان، فرماندار عنبرآباد، معاونان فرمانداران جیرفت و قلعه گنج، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی […]

به گزارش کنارصندل ، صبح امروز پنجشنبه ۲۸ دی نشست هم اندیشی مدیران و فعالان گردشگری جنوب استان کرمان در جیرفت با حضور مدیران و فعالان حوزه گردشگری جنوب کرمان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، رییس اتاق بازرگانی استان کرمان، مشاور استاندار در جنوب کرمان، فرماندار عنبرآباد، معاونان فرمانداران جیرفت و قلعه گنج، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب کرمان و سرپرست گروه کاوش کنارصندل برگزار شد.

دکتر سیدمنصور سیدسجادی سرپرست گروه کاوش کنارصندل در این نشست گفت : محدوده باستانی کُنارصندل شرایط لازم برای ثبت را دارد اما معیارهای لازم را ندارد و زمانی می توان معیارهای لازم را فراهم کرد که کاوش ادامه یابد.

وی گفت: شهر دقیانوس یکی از شاهکارهای معماری دوران اسلامی است و دشت سبزواران اگر تاراج نشده بود پس از مصر بزرگترین مجموعه تمدنی دنیا است و فقط شهر رم می تواند با اینجا رقابت کند.

سید سجادی در ادامه گفت: تپه های کنارصندل شرایط ثبت جهانی را دارند اما برای رسیدن به این هدف باید کاوش های بیشتر با نیروهای متخصص پرتعدادتر در این‌آثار باستانی صورت گیرد تا بیشتر خود را معرفی کنند که این مهم نیازمند اعتبار است و میراث فرهنگی به تنهایی از عهده تامین آن بر نمی آید.

سیدسجادی بیان کرد: سایه سنگین کنارصندل هم موجب نشود از سایر آثار جنوب کرمان غافل شویم، کاوش در این محوطه ۱۵ سال مغفول مانده بود و این مساله صدمه زیادی زد.

یزدان افشاری پور فرماندار شهرستان عنبرآباد گفت : زیرساختهای حوزه گردشگری یکی از دلایل مغفول ماندن ظرفیت‌های گردشگری منطقه است.

افشاری پور با تاکید بر معرفی بیشتر منطقه افزود: مرتفع ترین آبشارها در عنبرآباد وجود دارد از جمله یکی از این آبشارها ۱۷۶ متر ارتفاع دارد که همچنان ناشناخته مانده است.

سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت : ستاد کرمان ۱۴۰۴ تشکیل شده که قرار است تا آخر این سال استان معرفی شود و در این راستا ۶۵ رویداد برگزار می‌شود.

وی افزود: سرعت ایجاد اشتغال در گردشگری ۲ برابر و هزینه آن کمتر است بنابراین باید جیرفت و جنوب کرمان در ذهن مسولان جا بیافتد.

گزارش و تصاویر : امینه رزمی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =